De paden op... - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Laurens - WaarBenJij.nu De paden op... - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Laurens - WaarBenJij.nu

De paden op...

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

02 Maart 2015 | Argentinië, El Chaltén

Goed, we gaan verder!
Het internet is goed, de agenda is leeg voor vandaag, dus we doen nog maar even een berichtje. Je weet nooit wanneer je weer in de gelegenheid komt.

Sorry voor de plotselinge spamn guys. Ik zal het deze keer kort houden.

Eenmaal bijgekomen van ons Torres del Paine-avontuur, waren we wel klaar met wandelen... of toch niet. Okee, Jephta was er ietsje meer klaar mee dan ik ;-). Om de hoek ligt namelijk het wandel/hikingcapital van Argentinië, El Chalten.

Na weer door ons geliefde (kugh) El Calafate te zijn gegaan (ander hostel deze keer), gingen we door naar dit bergdorpje aan de voet van Mount Fitzroy, die als een soort waakhond neerkijkt over de vallei waar El Chalten ligt.

Het was chill in El Chalten. Kleinschalig, wel toeristisch, wederom veel Fransen, maar alles was te overzien. Volledig van de wereld afgesloten met nauwelijks internetverbinding (dat ging allemaal via de satelliet) en geen pinautomaten.

Wederom veel wind, en in El Chalten hadden we helaas niet zulk mooi weer als in Torres del Paine. Daardoor hebben we niet van die mooie plaatjes kunnen schieten, aangezien vriend Fitzroy zijn top de volle 4 dagen verborgen heeft gehouden in de wolken.

Wel weer wat mooie wandelpaden gelopen, maar om eerlijk te zijn was dit alles na Torres del Paine allemaal wel net even wat minder. Desalniettemin nog steeds heel gaaf.

Ben nog wel een coole vogel tegengekomen toen ik in mn eentje aan t lopen was. Liep gewoon over het pad, zomaar. Gekke boy.

In de volgende post zijn we dan toch echt aanbeland bij Het Einde van de Wereld.

  • 16 Maart 2015 - 17:16

    Marianne:

    LEUK!! Een coole vogel..... Had je nu maar mijn ontzettend interessante vogelgidsje meegesleept!!
    Ja OK daar moet je natuurlijk HOOG bejaard voor zijn (jouw woorden) maar je had dan wel half Nederland over dit wezen kunnen vertellen.
    WEG uit dat El Kalefate (is het niet het kalifaat)? DAN helemaal wegwezen!!
    Goede reis vannacht en de groeten aan de pinguïns. Ik denk (zonder boek) de Amelie pinguin. haha
    Doeeeeg Jo met de banjo en consorten.

  • 16 Maart 2015 - 17:20

    Laurens :

    Hallo, de foto´s van de gekke vogel volgen zo, ouwe vogelaar.
    Beetje irritant, je moet hier altijd eerst de tekst schrijven, en dan pas kan je de foto´s plaatsen. Dus, trouwe lezers: het kan zijn dat jullie eerst alleen tekst zien, en na een uurtje pas de foto´s.

    We gaan vannacht weg bij de pinguins. Die hebben we (door een samenloop van omstandigheden) helaas even gemist. Dat verhaal volgt later weer ;-)

    doeg,
    Lau

  • 16 Maart 2015 - 17:23

    Marianne:

    Ik ga gelijk mijn vogelboeken raadplegen over de meeuwachtige blauw, grijze toedeledokie
    Ach Pinguïns had ik ZO herkend!!
    Dag mijn jongen maak jij maar foto's hoor. Doeeeg

  • 16 Maart 2015 - 17:46

    Wil:

    Mooie plaatjes rare vogel is geen roofvogel ziet er wel koud uit,Jeptha hou de moed erin hicken maar, nog maar een paar weken,groetjes Wil

  • 16 Maart 2015 - 18:15

    Mama Ineke:

    Ik hou van jullie spam hihi
    knuf

  • 17 Maart 2015 - 10:13

    Diane:

    Super leuk om al je verhalen te lezen - ik geniet vooral omdat ik op sommige plaatsen zelf ben geweest.

  • 24 Maart 2015 - 03:51

    Laurens:

    Ineke: goed zo, dan spammen we jullie gewoon even door (binnenkort ;)

    Diane: leuk dat je ons volgt. Ik had ook niet anders verwacht dan dat je op een aantal plekken ook zelf al geweest was ;)
    Ongelooflijke wereldreiziger dat je er bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Actief sinds 17 Jan. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 7750

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 22 April 2015

Ola supermercado, telebancos por acqui

16 Maart 2015 - 16 Maart 2015

Geen reis

Landen bezocht: