Wist je dat...? - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Laurens - WaarBenJij.nu Wist je dat...? - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Laurens - WaarBenJij.nu

Wist je dat...?

Door: Laurens en Jephta

Blijf op de hoogte en volg Laurens

29 Januari 2015 | Argentinië, Mendoza

Jongens, geniet van de kou, de regen en de wind voor ons.
Hier een aantal ´wist je dat-jes´ uit Mendoza:

...dit weer zich prima leent voor een siësta in het park --> a siësta a day keeps the doctor away

... jullie berichten over sneeuw op het heetst van de dag hier binnenkwamen toen alle vormen van beweging (behalve het bedienen van een smartphone) ondoenlijk waren --> dank voor alle sneeuwplaatjes op Facebook. Het helpt!

... het momenteel verder naar het Noorden (in Salta) momenteel zo heet is dat de banden van je auto ervan klappen --> dat gaan we dus even niet als volgende doen

... Argentijnen er ondanks de 38 graden geen probleem mee hebben om de hele dag mate (een soort kruidenthee) te lurken uit hun eigen persoonlijke bekertje (inclusief rietje, jaja). Ze slurpen er zelfs een beetje bij. Heel charmant. --> Ook de sexy baywatch-style badmeester zit met zijn theetje en rode zwembroek aan het zwembad, zwoel te kijken.

...Ferret een drankje is waar ze hier heel blij van worden...
... en wij niet. --> het is een soort Jägermeister dat naar embalming fluid smaakt (jeweetwel, wat je gebruikt om lijken te conserveren). Niet. Te. Hakken.

...Het vlees, en vooral de barbeques (´asado´) hier niet de versmaden is. Potverdorie, deze mannen kunnen braden, en behandelen het vlees alsof het hun eigen allerliefste moeder is.

... Mendoza de wijnhoofdstad is van Argentinië --> wij wisten dat wel. Goeie shit.

... Ze rose hier geen wijn vinden. Het staat bij de likeuren en is nergens te bestellen. --> maar Laurens met zijn speciale rose-speurneus natuurlijk dat ene restaurantje heeft gevonden waar ze wel rose hebben.

... het echt best kut is voor Engelsen/Amerikanen/Australiërs om Spaans te leren. ---> dat zal te maken hebben met het feit dat ze zich nooit hebben hoeven verdiepen in een andere taal en het leren van een nieuwe taal voor hen veel nieuwer is dan voor ons.

... de boodschappen hier duurder zijn dan in NL, maar dat het gemiddelde loon op ongeveer 25% ligt van dat van NL. Een game voor de Xbox of Playstation kost hier een kwart van een maandsalaris --> Geeft te denken.

... we hier leven met twee twee jongens, een vriendinnetje van de jongen, een kat (foto) en een hond (foto). ---> laat je schoenen niet op de grond staan als je ze droog wilt houden. Mijn god wat zijn honden domme beesten. Lief, maar wel een beetje dom.

Es todo, hasta luego!

• 30 Januari 2015 - 01:00

Wil:

Hallo Lau &Jep, op deze wijze raken we goed geïnformeerd en het is interessant om dit op deze manier te horen \lezen,de schrijfwijze is erg leuk wat aangeeft dat jullie het in ieder geval naar de zin hebben, leren jullie er ook nog wat Spaans bij?hier wil je niet zijn wel een beetje sneeuw maar het is niet noemenswaardig guur weer voor de rest alles oke hier op een vreemde kerel na die met een pistool in de hand zendtijd bij de NOS eiste geen slachtoffers wordt wel erg serieus genomen aangezien hoj door de bewaking gekomen is maar snel gearresteerd is door de politie Hilversum uitzending een poosje uit de ether geweest, groetjes Wil

• 30 Januari 2015 - 08:35

Nienke:

Haha, dank je voor die sneeuw-en-koud dankbaarheid. Ik gok dat ik de enige ben die dit leest, die qua temperatuur niet met jullie zou willen ruilen ;). Al klonk Buenos Aires wel mega tof en is 'de wijnhoofdstad van Argentinië' ook zeker niet oninteressant... klinkt als de hemel voor jullie ;).

• 30 Januari 2015 - 16:51

Marianne:

Wat klinkt het allemaal heerlijk. En de leuke hond en poes met baasje wonen die ook waar jullie slapen?
    Die hond ziet er wel heeeeeeel dartel en schattig uit.
    Van de sneeuw ligt alleen nog een restje in d tuin maar niet meer zo koud hier. En 36C Pfff dat lijkt me toch ook niet alles.
    Gelukkig drinken jullie de thee van onze LUIZ!!! Die snakte bij Ajax altijd naar zo'n bakkie weet ik nog.
    Misschien de thee van Zuid Amerika? De waterpijp onder de theen????
    Dat het daar zo duur is zeg?Hoewel ik net met Irene uit Laren kom en ze daar boerenkool kocht waarbij ik ook dacht HUH maar ja dat is Laren he Ben benieuwd hoe die mensen daar rondkomen? Of hebben ze allemaal groentetuintjes en fruitbomen? De buurman een koetje voor het vlees en dan delen?
    Klinkt wel heerlijk ontspannen bij jullie. Geniet en tot de volg.keer XX

• 31 Januari 2015 - 21:13

Mama Ineke:

He vreemdgangers, amper 3 weken weg en Igor vergeten?
    Je kunt die argentijnse haarbollen toch niet meenemen of misschien stiekem toch wel.... ( al is het maar op een plaatje)
    Ze zien er in ieder geval heel lief uit allebei.... en jullie ook. Tja wat een temperatuur hè, mij te heet. Ik geniet wel, en voor jullie mee, van de winterse buien hier.
    liefs

• 03 Februari 2015 - 12:51

Paulus:

Er wordt een hoop gegeten en gedronken, zo mag ik het graag horen! Spaanse worst sowieso, voor die Hoes chorizoo! Maar je zit daar toch niet achter de playstation he ouwe addict?! :p

Flesje Ferret als vergelding speciaal voor Tino lijkt me op zijn plaats, aangezien hij altijd op de meest onwenselijke momenten met Jäger aan komt kakken...

Geniet!
    x Paulus

• 04 Februari 2015 - 03:01

Laurens:

Hi there,

@all: er zijn ook fotos van Buenos Aires toegevoegd bij t vorige topic.
    @Diane: welkom! Leuk dat je ons volgt! Onze route weten we nog niet precies, maar we gaan voorlopig naar t zuiden. Een graadje of 10 minder zou welkom zijn.
    @Paulus: tjaps is top! En ik heb me hier toch een heerlijk rood wijntje voor me op tafel staan... en dat voor 6,70.

En tja, die gekkies naar in Nederland... gekke boy.

Either way:
    De hond en kat leven idd met ons. Ons gast'gezin' is echt superleuk. Gisteren de verjaardag gevierd van t vriendinnetje van 1 van de boys. Was cool, maar vanochtend wel pittig toen ee weer om 9:00 in de klas moesten zitten ;)
    Maar na een een siesta van 3 uurtjes konden we er weer tegenaan ;)

Ciao,
    Laurens

• 04 Februari 2015 - 12:21

Marianne:

Wat leuk zeg zo'n gastgezin. En dan al die drank.... Wat een leven maar misschien leren jullie daar wel sneller Spaans van. In ieder geval Bleeeh Ik heb dorst of Grrrr Mn hoofd.
    Ik ga zo de foto's van BA zoeken.
    Zijn jullie al een beetje bruin???? (Heeeeel belangrijk)
    Doeeeeg, wij bibberen nog wel even.
    Marianne

• 06 Februari 2015 - 13:53

Wil:

Ik heb steeds op mijn GSM gekeken en daar zijn de foto's vaag dus nu maar even op de PC bekeken, de muur schilderingen zijn echte kunstwerken zijn dat kunstenaars die deze muur schilderingen maken of?
    De foto met de thee pot? met de man er op is dat bij het gastgezin ,ziet er wel allemaal knus en gezellig uit,leuke hond en kat maar ja dieren doen het altijd goed bij ons toch.
    Hebben jullie de draad met Spaans al weer zo ver opgepakt zodat jullie je weer kunnen redden in de taal?
    Hier alles Oke, beetje koud vandaag er wordt beweerd dat de gevoels temperatuur -12 graden is maar wel met zonnetje. ik merk er niets van het is wel koud maar niet zo koud als beweerd word.
    Groetjes Wil

• 07 Februari 2015 - 16:20

Laurens :

Hee pap, die muurschilderingen eigenlijk 'gewoon' graffiti dat er door graffiti-artists opgespoten is. Ze zijn echter zo gaaf, dat niemand er overheen wil verven/ spuiten. Je zit dit eigenlijk door heel BA (maar ook Mendoza). Het wordt soort van oogluikend toegestaan door de politie, en vaak zelfs in opdracht van de huiseigenaar gedaan. Supervet.

Succes met de kou daar!

Tags: Steden, Warm, Mendoza