Er valt wat een water... - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Laurens - WaarBenJij.nu Er valt wat een water... - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Laurens - WaarBenJij.nu

Er valt wat een water...

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

19 Maart 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Zo, het was exact een maand geleden dat we jullie voor het laatst hebben geupdate zie ik. Time does fly when you´re having fun. We hebben weer een update dagje vandaag :)

Maar we gaan gewoon verder waar we gebleven zijn. Vanaf de beestenboel bij Puerto Madryn gingen we verder naar het hoge noorden van Argentinie, waar de jungle het overneemt en je eigenlijk meer het gevoel hebt in Brazilie te zijn.

In de bus zie je het allemaal mooi veranderen, vanaf Buenos Aires omhoog wordt het landschap geleidelijk steeds groener en kan je de steeds tropischer aanvoelende hitte haast voelen in de traditioneel stevig geaircode bus. Ik denk dat de meesten van jullie de Iguazu watervallen wel kennen. Het is een van de nieuwe natuurlijke wereldwonderen, en daar heeft het echt elk recht toe. Het uitzoeken van foto´s is eigenlijk onmogelijk, omdat alles zo onwaarschijnlijk is. Onvoorstelbaar veel water dat met een ongelooflijke kracht naar beneden dendert... het is haast abstract. Eigenlijk niet te bevatten, zelfs niet als je er met je drijfnatte neus bovenop staat.

De watervallen liggen op/zijn de grens tussen Brazilie, Argentinie en Paraguay. Grofweg kan je de volle omvang van de watervallen het beste zien vanaf de Braziliaanse kant, terwijl je bij de Argentijnse kant vooral erg dichtbij de watervallen bent. Allebei ontzettend vet. Om je een idee te geven van de omvang: we hebben 3 dagen nodig gehad om alles goed te verkennen.

Aangezien je in subtropisch regenwoud zit, zijn er ook nog de nodige beestjes te zien. Waarvan de zuid-amerikaanse wasbeer (Coati) toch wel de meest aanwezige is. Ze zien er leuk uit, maar o wee als er eten in de buurt komt... zelt het op de grond zetten van een tas was al voldoende om omringd te worden door deze aasgieren in bontjes. Ach, t is weer eens wat anders dan een hond...

En naturlijk zijn we met een bootje tot aan de voet van de waterval gegaan. Zijn helaas geen foto´s van, jullie kunnen wel invullen waa...*blub*

• 10 April 2015 - 19:09

Marianne:

PRACHTIG!!! Een beetje efteling Wildwaterbaan!! Wat breed is die waterval he?
    Of eigenlijk een paar door elkaar.
    En dat ene beest een soort neusbeer???? Lust vast honing.
    En is die andere een varaan of een reuze salamander??? Wel eng groot om tegen te komen.
    Mooi daar. Wat hebben jullie veel te vertellen over 2 weken!!!
    Zullen we maar een huisje boeken en 3 dagen kletsen...... Of Pfffff Rust willen we en gewoon ons ouwe gezapige leventje in Amsterdam.?
    Geniet nog lekker an de laatste 2 weken. doeeeg M.

• 10 April 2015 - 22:05

Bert:

En weer is het te mooi om waar te zijn. Wat een water, wat een geweldige reis.

• 11 April 2015 - 17:59

Mama Ineke:

Zucht.... ik gun het jullie echt heel erg, echt...... maar wat zou ik graag weer jong willen zijn en alles weer kunnen.... zucht Liefs